2014. március 9., vasárnap

"Az illatod, akár az autód"

"Megbízható, sportos, férfias!"
Ez a szlogen illene az alábbi, első pillantásra meglepő képhez.





A Solido Celicákról cikkel készülök, azonban a Toyota kölni és bőrápoló némi magyarázatot igényelnek. 
A Toyota, akárcsak a legtöbb, általunk autógyártóként ismert japán cég, egykor családi, vagy több család által birtokolt konzorcium részeként jött létre a második világháború után, amikor a törvények ezeknek a zajbacuknak nevezett vállalatok feldarabolását írták elő.
Manapság ezek az egykori nagyvállalatok a gazdasági nehézségek miatt éppen egykori társcégüktől kapnak segítséget - így volt ez a régen egybe tartozó Panasonic és Sanyo újraegyesülésével.

Hogy a Toyotánál is ez a helyzet, arról nincsen túl sok elérhető információ; a ma is létező Toyota Company / Japanese cosmetics szerint itt inkább a hagyományokat követő módon (ti.: több lábon állás) 1980-ban alapított leányvállalatról van szó. Mindenesetre a nyolcvanas években még az autógyártó márkajelével gyártott kozmetikumok jelentek meg, melyeket most Apáthi Gábor adott oda a kelenvölgyi börzén, hogy méltó helyre kerüljön egy "Japánautó mániás" gyűjteményében.

Miket nem hozhat a modellautó gyűjtés... :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.