2015. február 7., szombat

Másfél év - Norev 1:43 FIAT 128 Sport Coupe teszt

Másfél év...
Ennyi kellett ahhoz, hogy megszerezzek egy modellt. Ennyi idővel büntetett a sors, mert nem tudtam ott és akkor dönteni, amikor kellett volna. Ehhez a plusz időhöz hozzászámolhatom még azt a többletköltséget is, amit áldoztam erre a modellre, hiszen jóval drágábban sikerült megvennem, mint amennyiért lehetett volna...másfél évvel ezelőtt. Nem baj. Most már itt van. Örülök is neki. Nehezen, de meglett a Norev egyik legizgalmasabb kis olasz autója, a FIAT 128 Sport Coupe. 

Végre itt a kicsi, sárga "vadkörte".
A több szerényen kivitelezett egység mellett akad szép számmal a dicséretre méltó módon kidolgozott egységeknek is. Valamint a negatívumok és pozitívumok együtt is szerepelnek itt-ott. Ezt már a Norevtől megszokhattuk. Ha van jujj, akkor van fujj is. Vagy fordítva. 
Az autó orrán a lámpatestek nem nevezhetők a HPI ajtaján kopogtató részleteknek, azonban a lökhárítóba biggyesztett különálló, apró index-helyzetjelző kombó elismerésre hajtja a fejeket. A fejcsóválás viszont ezt a részletet is utoléri a látható rögzítési pöttyök miatt csakúgy, mint a reflektorokat. 

Sok a hiba, sok az izzadtságszagú részlet. Mégis izgalmas.
A motorháztető szellőzőrácsainak felfestett lyukai jól sikerültek, a díszcsík végig mindenütt precíz, pontos. Az első, oldalsó index egy festett fémdudor, de legalább onnan áll ki, ahonnan kell. A hűtőrács olyan, mintha egy LEHEL hűtőszekrény kondenzátora lenne vastagon bekenve kátránnyal. A rendszámtábla jelenléte pedig semleges érzetet kelt. Jó, hogy ott van, de ha nem lenne, nem hiányozna. 
A "128 Sport" felirat még vagányabbá teszi a kis sárga, szögletes vadkörtét. 

A felirat és a díszcsík rengeteg dob az autó megjelenésén.
Egyszerű, lendületet sugárzó, dekoratív megoldás.
A szélvédő mindenütt rendben van, a kerekeknél a felnik lyukait hiányolom. Nos, igen, érdekes dolog ez. A felniben a lyuk hiányzik, azaz kvázi a "nem létező semmi" miatt kell picit szomorkodni. Az autó utasterébe kukkantva elsőre érdekesnek tűnik az ülések díszcsíkos mivolta. Bár azt hiszem ha már autentikus megjelenést feltételezünk, akkor ezek az egységek bőven beleillenek a 70-es évek útkereső italo-pop hangulatába. 

A 70-es évek tökéletes reprezentálása ez az autó.
Már csak Raffaella Carrá kellene a jobb1-be.
A műszerfal és karfa díszítésként szolgáló ezüstös részei kellemesek. A pirosas műszeregység pedig még erősebben karcolja elmémbe a "megérte"-feliratot. 

Izgalmas kidolgozottságú részletek. Mindig így
kellene, kedves Norev...
Az igazán nagy durranások egyike ezzel szemben nálam mégis az autó feneke. Egyszerre megdöbbentő és fantasztikus látvány a hátsó lámpák elrendezése. Kissé elfeledett prototípus-szagú, de mégis jellegzetesen olasz stílusú. A rögzítési pontok itt is láthatók, bár korántsem zavarnak annyira, mint elől. A márka- és típusjelzés lehetne pontosabb, de emiatt sem tudok igazán búslakodni. 

Csontos fenekű, tűzről pattant olasz parasztlány.
Nem lehet nem szeretni. 

Közeli szemrevételezés során már előjönnek a hibák. 
A másik nagy durranás az ablaktörlő egységek elől és hátul. Ugyanis mind fémből vannak. Vékonyak, pontosak és tűhegyesek. Ennél jobbra nagyon nem is vágyhatnék ekkora méretarányban. 

A fém ablaktörlőkre diecast modellen eddig
a Trofeu esetében találtam példát. 
A Norev komolyabban vette ezt a modellt az átlagnál. Az eredményét pedig néhány kép nagyon jól visszaadja. Remek munka. Sokat vártam erre a kis Norevre. Egyáltalán nem bántam meg a megvételét. Az olasz társai közül kiemelkedik, bár úgy érzem, hogy a teljes Norev-mezőnyben is előkelő helyet foglal el. Ha egyszer majd valóra válik az a terve a Norevnek, mely szerint mindent jobb minőségben és még részletesebben fog gyártani, akkor azért szívesen látnék egy újraszerszámozott 128 Sport Coupe-t pazar, "pöttymentes" lámpatestekkel, még pontosabb dekorációkkal és még izgalmasabb utastérrel. Már ha az ígéret a közel tökéletesre nem üres reklámfogás. 

Egyszerű, szögletes, mégis szenvedéllyel teli formavilág. 

Érdemes lenne néhány méretarányban még feldolgozni. 
Addig is csendben és boldogan elvagyok vele. Csak azt sajnálom, hogy a Norev nem helyez nagyobb hangsúlyt az átlagosabb utcai autókra, mert ez a kis 128-as és az 1:18-as Golfok, 5-ösök, Cliok is remekül mutatják, hogy a Norev ehhez a kategóriához ért igazán. És amellett, hogy lehetőségeihez mérten tökéletesen megragad minden fontos részletet ezeken az autókon, olyan hangulatot is teremt mindegyiküknél, amelyre nem sok gyártó képes manapság. Úgyhogy talán el kellene felejteni a Mercedes-sort és egyéb luxusvadak feldolgozását, vagyis meghagyni az AutoArtnak például és ráállni a Tipo, Uno, Polo, Corsa, Kadett, Swift, Twingo és a többi hasonló kiadására. Ez mindenkinek jó lenne. A leginkább Mercedes modelleket gyűjtőknek pedig főként... 

2 megjegyzés:

  1. Igazi susogós melegítő dizájn :)

    VálaszTörlés
  2. Ja, akár a Macskajaj főszereplő verdája is lehetne kicsit lepukkantabb állapotben.

    VálaszTörlés

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.