A Matchbox megjelenések közül már csak viszonylag kevés hoz lázba - az utóbbi évek Mattel-stratégiája és modelljei eléggé eltérítettek a gyufásskatulya kisautóktól. Szerencsére azért időnként belebotlom olyan darabokba, amelyek érdemesek a figyelemre és kiváltják a birtoklásai vágyat.
Különösen szeretem a régi idők stílusát felidéző, hosszú bliszteres-dobozos autókat, melyek még mindig vissza tudják adni számomra az "igazi" Matchbox érzést - tehát a Streakers. Superfast és Lesney szériák prioritást élveznek a vásárlási célpontjaim közt.
Így boldog mosollyal tettem ma kosaramba a jubileumi 60th Anniversary sor 01-es számú tagját, a '68-as Mustang GT/CS-t. Az alapul szolgáló Matchboxról már született részletes cikk a Matchboxaddikton, így most csak arra koncentrálok, miért is különleges ez a kiadás.
Nos, a kisautógyár hatvanadik évfordulójára valóban különleges dobással készül - gondolhattuk... volna. Ehhez képest sajnos ismét egy bőrlehúzós széria jelent meg. Mini, Mustang, traktor, Mitsu Evo - mind-mind ismert autók, melyek más színt, módosított tamponnyomást és dobozt kaptak. Ennyi. Ja, és persze majdnem háromszoros áron kerülnek a polcokra. Érthető, hogy az MB hivatalos nagykövetének kinevezett Lamley blogon heves morgolódással reagáltak a rajongók az autók fényképei láttán.
A magam részéről igyekszem a morgolódást takarékra állítani és tárgyilagosan szemrevételezni a kis Mustangot. Az autó fehér alapszínt, fekete, "Matchbox 60 Anniversary" logóval ellátott motorháztetőt és piros díszcsíkokat kapott. Extraként a hátsó lámpák és a kilincsek is tamponnyomottak. Slusszpassz.
A színösszeállítás jól sikerült, a tamponnyomások nemcsak a Mattelhez, de az etalon japán modellgyártókhoz képest is pontosak; az ajtó előtti "Mustang" és a hátsó "California Special" feliratok jól olvashatók és nincsenek elcsúszva. Ugyanígy a piros díszcsík is jól pozícionált, olvasható GT CS betűkkel - igaz kicsit vicces a telibe öntött hátsó kopoltyú elvileg üreges részén futó csík, de ez már csak kötözködés.
A rajzolt doboz kifejezetten szép, ezzel nem szoktak felsülni a Matchboxnál. Menő a papírlap "szegecselt" narancssárga felülete és a jobb oldali sáv szellemképes grafikája - az egyik legjobban eltalált dizájn az utóbbi időben. Viszont ugyanez nem mondható el a modellsor emblémájáról - az erőltetetten retró stílus, a pajzs alakú jelvény és a jókora 60-as szám ezüst színátmenete inkább egy Disney / Verdák sorhoz illenék, mint a Matchbox neves jubileumához.
Hogy megéri-e mindezért jó 1290 magyar forinttal támogatni a Mattelt? A józan ész fityiszt formázna, s a gyűjtői oldal sem feltétlenül ért egyet a dologgal, mivel az autó különleges mivolta csak évek múltán fog kiderülni. Tehát nem marad más, mint a pillanatnyi elmezavarra hivatkozni. Erre még mindig jó a Matchbox - erősíti a bennünk lévő gyereket, aki időnként le tudja győzni a racionális felnőtt gondolkodást.
Különösen szeretem a régi idők stílusát felidéző, hosszú bliszteres-dobozos autókat, melyek még mindig vissza tudják adni számomra az "igazi" Matchbox érzést - tehát a Streakers. Superfast és Lesney szériák prioritást élveznek a vásárlási célpontjaim közt.
Így boldog mosollyal tettem ma kosaramba a jubileumi 60th Anniversary sor 01-es számú tagját, a '68-as Mustang GT/CS-t. Az alapul szolgáló Matchboxról már született részletes cikk a Matchboxaddikton, így most csak arra koncentrálok, miért is különleges ez a kiadás.
Nos, a kisautógyár hatvanadik évfordulójára valóban különleges dobással készül - gondolhattuk... volna. Ehhez képest sajnos ismét egy bőrlehúzós széria jelent meg. Mini, Mustang, traktor, Mitsu Evo - mind-mind ismert autók, melyek más színt, módosított tamponnyomást és dobozt kaptak. Ennyi. Ja, és persze majdnem háromszoros áron kerülnek a polcokra. Érthető, hogy az MB hivatalos nagykövetének kinevezett Lamley blogon heves morgolódással reagáltak a rajongók az autók fényképei láttán.
A magam részéről igyekszem a morgolódást takarékra állítani és tárgyilagosan szemrevételezni a kis Mustangot. Az autó fehér alapszínt, fekete, "Matchbox 60 Anniversary" logóval ellátott motorháztetőt és piros díszcsíkokat kapott. Extraként a hátsó lámpák és a kilincsek is tamponnyomottak. Slusszpassz.
A színösszeállítás jól sikerült, a tamponnyomások nemcsak a Mattelhez, de az etalon japán modellgyártókhoz képest is pontosak; az ajtó előtti "Mustang" és a hátsó "California Special" feliratok jól olvashatók és nincsenek elcsúszva. Ugyanígy a piros díszcsík is jól pozícionált, olvasható GT CS betűkkel - igaz kicsit vicces a telibe öntött hátsó kopoltyú elvileg üreges részén futó csík, de ez már csak kötözködés.
A központi anyás kerekek szinte bármelyik hatvanas évekbéli autón jól állnak, így a Mustangon is tetszetősek. A krómbelső megosztó dolog, engem annyira nem zavart, az ülések és a verseny sebváltó kar kifejezetten tetszetősek; annál gagyibb a műszerfal teljes hiánya, melyet csupán két hólapát forma jelképezi.
A rajzolt doboz kifejezetten szép, ezzel nem szoktak felsülni a Matchboxnál. Menő a papírlap "szegecselt" narancssárga felülete és a jobb oldali sáv szellemképes grafikája - az egyik legjobban eltalált dizájn az utóbbi időben. Viszont ugyanez nem mondható el a modellsor emblémájáról - az erőltetetten retró stílus, a pajzs alakú jelvény és a jókora 60-as szám ezüst színátmenete inkább egy Disney / Verdák sorhoz illenék, mint a Matchbox neves jubileumához.
Hogy megéri-e mindezért jó 1290 magyar forinttal támogatni a Mattelt? A józan ész fityiszt formázna, s a gyűjtői oldal sem feltétlenül ért egyet a dologgal, mivel az autó különleges mivolta csak évek múltán fog kiderülni. Tehát nem marad más, mint a pillanatnyi elmezavarra hivatkozni. Erre még mindig jó a Matchbox - erősíti a bennünk lévő gyereket, aki időnként le tudja győzni a racionális felnőtt gondolkodást.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése
Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.