A Tomica Renault Megane-ja amellett, hogy kissé csalódást okozott, felhergelt néhány más gyártótól származó példány beszerzésére. Hiszen, ha valahol meg tudják fogni az európai gyártók a japókat, az a hazai pálya lehet. A leghazaibb pályán pedig a Franciák vannak, így a Majorette és a Norev kisautóit küldtem harcba; meglátjuk, sikerül-e legyőzniük a Tomicát?
Majorette Renault Megane
Nagyon örülök neki, hogy újra terjedőben van a háromhüvelykes autók körében a dobozos csomagolás; sokkal komolyabb és igényesebb forma ez, mint a bliszter. Arról nem is beszélve, hogy a kibontásuk nem jár a csomagolás megsemmisülésével :)
A Majorette fehér Renault-ja is így hívta fel magára a figyelmet az Eurocenter-béli játékboltban. Bár nem a kifejezetten igényes és viszonylag mérethű 1/64-es sorban jött ki - amelyben megtalálhatók a BMW Z8, a Subaru Impreza, a Citroen C2 és sok más autó -, hanem a normál Mazsi kerekekkel szerelt szériába tartozik, mégis 1/64 van az aljára írva. Én inkább 1/59 - 1/57 közé saccolnám, mivel valamelyest nagyobb a Tomicánál.
Első pillantásra nagyon egyben lévő kisautónak tűnik; műanyag első lámpabúrák, határozott textúrájú hűtőmaszk, visszapillantók, nyitható ajtók és keményen rugózó kerekek pozitívan befolyásolják a megítélést. Amit azután darabokra tör a franciásan hanyag kivitelezés...
A lámpák és a karosszéria közt akkora illesztési hézag van, ami már egy 1:1-es autón is az operátor kirúgásához vezetne. Valószínűleg konstrukciós okai vannak a dolognak; a lámpák bizonyára az ablakkal egybefröccsentve készülnek, s hogy biztonsággal a helyükre lehessen tenni őket, kell a hézag. Na de ekkora?
A hűtőmaszk közelebbről nézve is jól mutat; a fekete maszk és az ezüstre tampózott lökhárító olyanok, amilyennek a Tomicának is lennie kellett volna.
Az ajtók legalább 0,5 mm mélyen ülnek a karosszériában, olyan vastag zsanérokon, ami még egy 1/24-es Bburagónak is a becsületére válna. Viszont az ajtón belül a könyöklő, a kilincs és a hangszóró is látszik. Ritka jó ficsör ez, de nem feledteti a trehány illesztést.
A visszapillantókról sajnos lespórolták a tükröket szimbolizáló ezüst tamponnyomást, így nem teljes az örömöm.
A kerekek nem kiemelkedően jók, de illenek az autóhoz, a rugózás pedig külön plusz. A tamponnyomások rendben vannak, noha a japán szintet nem közelítik meg; inkább a HW-féle "sacc / kb a helyén van" precizitást tükrözik. A leggázabb közülük a hátsó lámpa megfolyt piros plecsnije... Vegyes képet mutat a Majorette Megane; ha nem szúrják el trehány tervezéssel, kiemelkedő kisautó lehetett volna. Így azonban csak a futottak még kategóriába kerülhetett be.
Norev Renault Megane
A másik francia gyártó szemlátomást komolyabban vette a dolgot, mint a Majorette. Már a témaválasztása is ütős, hiszen a szélesített, pályára kész Sport verziót formázta meg - természetesen létezik szériaverzióban is, de abból három már sok lett volna a gyűjteményben.
Szóval itt ez a narancs-fekete-ezüst szörnyeteg, és pillanatok alatt megvett magának. Így kellett volna megcsinálni a konkurenciának is. Legalább...
Az első lámpák itt is műanyag búrát kaptak, ami a helyére forrasztva illeszkedik. Nincs rés, ott van, ahol lennie kell. Vagyis egy picit kiáll a síkból, valószínűleg nem pontosan illesztették be a szorgos kínai munkáskezek. De a Majorette árkaihoz képest ez a tized milliméteres hiba elenyésző.
A karosszéria kialakítása hűen követi a látványos versenyautót, az alvázból kialakított frontszpojler és a hátsó diffúzor fölé beszúrt kipufogók remekül sikerültek.
A Norev is kapott visszapillantót, de visszapillantó tükröket ő sem - értem, hogy egy 40 eurós szerszám nagy befektetés lett volna, de megérné, ha már ennyire szépen megcsinálták az autót.
A belső tér bukókeretet és sportülést kapott; az utóbbi a hatpontos biztonsági öv is látszik. Csillagos plusz pont! Amit azonnal le is vonok a műszerfallal egybeöntött kormányért...
A festés és a tamponnyomás jól sikerült és pontos - viszont a festékréteg leheletvékony, a Renault-jel körül már el is kezdett lekopni a fekete fényezés.
A kerekek kissé sorjásak, ami a kisebbik hiba, a hátsó tengely görbeségéhez képest. Sajnos ugyanígy meg van vetemedve a hátsó szárny is - valószínűleg gyári hibás darab került hozzám. Ez a Norev legnagyobb hibája - a pontos kialakítás nem igazán strapabíró. Igaz, hogy ez már inkább gyűjteni való kisautó, mint játék, de annyi szilárdságot kellett volna adni a modellnek, hogy ilyen hibák ne kerüljenek ki a gyárból. Így sajnos a másik francia Megane sem 100%-os.
A végső eredmény?
Nos, a Tomica felértékelődött szememben a két francia francot látva. Nem nyújt sokat, viszont amit tud, azt tisztességesen megcsinálták a Japánok.
A Norev nagyot dobbanthatott volna; kiválóan és látványosan elkészített karosszéria, de alulbiztosított gyártási minőség.
A Majorette-nek pont fordított a baja: igyekezett jó autót csinálni, de a tervezési hibák - az ajtók pozicionálása és az első lámpák kialakítása - miatt sosem lesz kiemelkedő.
Így a három Megane a maguk tökéletlenségével kapott helyet a gyűjteményemben, mint igazi franciásan slendrián modellek.
Majorette Renault Megane
Nagyon örülök neki, hogy újra terjedőben van a háromhüvelykes autók körében a dobozos csomagolás; sokkal komolyabb és igényesebb forma ez, mint a bliszter. Arról nem is beszélve, hogy a kibontásuk nem jár a csomagolás megsemmisülésével :)
A Majorette fehér Renault-ja is így hívta fel magára a figyelmet az Eurocenter-béli játékboltban. Bár nem a kifejezetten igényes és viszonylag mérethű 1/64-es sorban jött ki - amelyben megtalálhatók a BMW Z8, a Subaru Impreza, a Citroen C2 és sok más autó -, hanem a normál Mazsi kerekekkel szerelt szériába tartozik, mégis 1/64 van az aljára írva. Én inkább 1/59 - 1/57 közé saccolnám, mivel valamelyest nagyobb a Tomicánál.
Első pillantásra nagyon egyben lévő kisautónak tűnik; műanyag első lámpabúrák, határozott textúrájú hűtőmaszk, visszapillantók, nyitható ajtók és keményen rugózó kerekek pozitívan befolyásolják a megítélést. Amit azután darabokra tör a franciásan hanyag kivitelezés...
A lámpák és a karosszéria közt akkora illesztési hézag van, ami már egy 1:1-es autón is az operátor kirúgásához vezetne. Valószínűleg konstrukciós okai vannak a dolognak; a lámpák bizonyára az ablakkal egybefröccsentve készülnek, s hogy biztonsággal a helyükre lehessen tenni őket, kell a hézag. Na de ekkora?
A hűtőmaszk közelebbről nézve is jól mutat; a fekete maszk és az ezüstre tampózott lökhárító olyanok, amilyennek a Tomicának is lennie kellett volna.
Szép lány ez a Megane, csak nagy a szemnyomása... |
Az ajtók legalább 0,5 mm mélyen ülnek a karosszériában, olyan vastag zsanérokon, ami még egy 1/24-es Bburagónak is a becsületére válna. Viszont az ajtón belül a könyöklő, a kilincs és a hangszóró is látszik. Ritka jó ficsör ez, de nem feledteti a trehány illesztést.
A visszapillantókról sajnos lespórolták a tükröket szimbolizáló ezüst tamponnyomást, így nem teljes az örömöm.
A kerekek nem kiemelkedően jók, de illenek az autóhoz, a rugózás pedig külön plusz. A tamponnyomások rendben vannak, noha a japán szintet nem közelítik meg; inkább a HW-féle "sacc / kb a helyén van" precizitást tükrözik. A leggázabb közülük a hátsó lámpa megfolyt piros plecsnije... Vegyes képet mutat a Majorette Megane; ha nem szúrják el trehány tervezéssel, kiemelkedő kisautó lehetett volna. Így azonban csak a futottak még kategóriába kerülhetett be.
Norev Renault Megane
A másik francia gyártó szemlátomást komolyabban vette a dolgot, mint a Majorette. Már a témaválasztása is ütős, hiszen a szélesített, pályára kész Sport verziót formázta meg - természetesen létezik szériaverzióban is, de abból három már sok lett volna a gyűjteményben.
Szóval itt ez a narancs-fekete-ezüst szörnyeteg, és pillanatok alatt megvett magának. Így kellett volna megcsinálni a konkurenciának is. Legalább...
Az első lámpák itt is műanyag búrát kaptak, ami a helyére forrasztva illeszkedik. Nincs rés, ott van, ahol lennie kell. Vagyis egy picit kiáll a síkból, valószínűleg nem pontosan illesztették be a szorgos kínai munkáskezek. De a Majorette árkaihoz képest ez a tized milliméteres hiba elenyésző.
A karosszéria kialakítása hűen követi a látványos versenyautót, az alvázból kialakított frontszpojler és a hátsó diffúzor fölé beszúrt kipufogók remekül sikerültek.
A Norev is kapott visszapillantót, de visszapillantó tükröket ő sem - értem, hogy egy 40 eurós szerszám nagy befektetés lett volna, de megérné, ha már ennyire szépen megcsinálták az autót.
A belső tér bukókeretet és sportülést kapott; az utóbbi a hatpontos biztonsági öv is látszik. Csillagos plusz pont! Amit azonnal le is vonok a műszerfallal egybeöntött kormányért...
A festés és a tamponnyomás jól sikerült és pontos - viszont a festékréteg leheletvékony, a Renault-jel körül már el is kezdett lekopni a fekete fényezés.
A kerekek kissé sorjásak, ami a kisebbik hiba, a hátsó tengely görbeségéhez képest. Sajnos ugyanígy meg van vetemedve a hátsó szárny is - valószínűleg gyári hibás darab került hozzám. Ez a Norev legnagyobb hibája - a pontos kialakítás nem igazán strapabíró. Igaz, hogy ez már inkább gyűjteni való kisautó, mint játék, de annyi szilárdságot kellett volna adni a modellnek, hogy ilyen hibák ne kerüljenek ki a gyárból. Így sajnos a másik francia Megane sem 100%-os.
A végső eredmény?
Nos, a Tomica felértékelődött szememben a két francia francot látva. Nem nyújt sokat, viszont amit tud, azt tisztességesen megcsinálták a Japánok.
A Norev nagyot dobbanthatott volna; kiválóan és látványosan elkészített karosszéria, de alulbiztosított gyártási minőség.
A Majorette-nek pont fordított a baja: igyekezett jó autót csinálni, de a tervezési hibák - az ajtók pozicionálása és az első lámpák kialakítása - miatt sosem lesz kiemelkedő.
Így a három Megane a maguk tökéletlenségével kapott helyet a gyűjteményemben, mint igazi franciásan slendrián modellek.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése
Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.