A mostani bejegyzés ötletét wmormo Corgi Ford Consuljáról szóló írása adta a Matchboxmemorieson. A cikkhez hozzászólók mindegyike megegyezett abban, hogy a kisautó története fontos részét képezi a modellgyűjtésnek.
Magam is hasonlóan gondolom ezt; néhány autóm inkább a hozzám kerülésének története miatt fontos, mint valós anyagi értéke miatt. Ez utóbbi nézőpontot - vagyis az autó forintosított értékének lobogtatását -, amely széles körben jellemzővé vált, sosem tettem magamévá hál'Istennek.
Gyűjteményem egyik "mesélő" autója, a kis kopottas Corgi Lotus Mark 11 Le Mans; jelen állapotában, hiányzó szélvédővel és sofőr figura nélkül az 1-2 dolláros felújítandó kategóriás vackok közt található az Ebayen. Csakhogy az én autóm nem az Ebayről származik, noha Nagy-Britanniából került hozzám.
Tavaly kaptam e-mailt az angolos visszafogottsággal író Davidtől, aki a Modelfreaksen már többször megénekelt Lancia Beta-imádatom melléktermékeként a Diecast Lovers-re került kis Majorette Betám hatására keresett meg. David ugyanis egy Betát újít fel és a megfelelő festés és matricázás érdekében kért néhány képet a kisautóról. Természetesen küldtem neki tucatnyi képet, és a Beta Montecarlo versenyverziójának interneten fellelhető képeiről is egy csokorra valót. Megköszönte, s abban maradtunk, hogyha elkészül az autója, dob néhány képet róla.
Ezután több hónapos csend következett, azután idén tavasszal újra jelentkezett; néhány képet mellékelt egy kis Corgiról, melyet egy barátja házfelújítása során találtak. Ez volt a kis kék Lotus, "as found"-ahogy a jól nevelt francia mondja. Megkérdezte, érdekel-e, cserébe a neki tett szívességért? Vagyis a néhány átküldött képért. Naná, hogy érdekelt!
Sajnálkozva jegyezte meg, hogy mire odaért, már vagy negyven kisautó ment a kukába, mivel barátja ezeket az édesapja értéktelen játékainak tartotta... Így lett a kék Lotus egy régi gyermekjáték gyűjtemény egyetlen menekült darabja, míg David egy régi elektroncsöves rádiót mentett meg az enyészettől.
Az Angliában kidobásra ítélt kisautó, amely a Corgi legszebb időszakából, a hatvanas évekből (egészen pontosan 1961 és 1965 közt készült a 151 / 151a jelzésű kisautók sora) származik, végül a vitrinembe került, néhány Corgi Marcos, valamint Politoys, Mercury és Western Models társa közé.
Magam is hasonlóan gondolom ezt; néhány autóm inkább a hozzám kerülésének története miatt fontos, mint valós anyagi értéke miatt. Ez utóbbi nézőpontot - vagyis az autó forintosított értékének lobogtatását -, amely széles körben jellemzővé vált, sosem tettem magamévá hál'Istennek.
Corgi 151a Lotus Mark 11 Le Mans csúcsformájában (Forrás) |
Ami hozzám került, már nem az anyagi érték kategóriája |
Gyűjteményem egyik "mesélő" autója, a kis kopottas Corgi Lotus Mark 11 Le Mans; jelen állapotában, hiányzó szélvédővel és sofőr figura nélkül az 1-2 dolláros felújítandó kategóriás vackok közt található az Ebayen. Csakhogy az én autóm nem az Ebayről származik, noha Nagy-Britanniából került hozzám.
Tavaly kaptam e-mailt az angolos visszafogottsággal író Davidtől, aki a Modelfreaksen már többször megénekelt Lancia Beta-imádatom melléktermékeként a Diecast Lovers-re került kis Majorette Betám hatására keresett meg. David ugyanis egy Betát újít fel és a megfelelő festés és matricázás érdekében kért néhány képet a kisautóról. Természetesen küldtem neki tucatnyi képet, és a Beta Montecarlo versenyverziójának interneten fellelhető képeiről is egy csokorra valót. Megköszönte, s abban maradtunk, hogyha elkészül az autója, dob néhány képet róla.
Ezután több hónapos csend következett, azután idén tavasszal újra jelentkezett; néhány képet mellékelt egy kis Corgiról, melyet egy barátja házfelújítása során találtak. Ez volt a kis kék Lotus, "as found"-ahogy a jól nevelt francia mondja. Megkérdezte, érdekel-e, cserébe a neki tett szívességért? Vagyis a néhány átküldött képért. Naná, hogy érdekelt!
Ahogyan előkerült |
Sajnálkozva jegyezte meg, hogy mire odaért, már vagy negyven kisautó ment a kukába, mivel barátja ezeket az édesapja értéktelen játékainak tartotta... Így lett a kék Lotus egy régi gyermekjáték gyűjtemény egyetlen menekült darabja, míg David egy régi elektroncsöves rádiót mentett meg az enyészettől.
Hiányos, kopott, mit sem érő autó. Mégis szép. |
Az Angliában kidobásra ítélt kisautó, amely a Corgi legszebb időszakából, a hatvanas évekből (egészen pontosan 1961 és 1965 közt készült a 151 / 151a jelzésű kisautók sora) származik, végül a vitrinembe került, néhány Corgi Marcos, valamint Politoys, Mercury és Western Models társa közé.
Új helyén, jó társaságban a kis Corgi |
"A mostani bejegyzés ötletét wmormo Corgi Ford Consuljáról szóló írása adta a Matchboxmemorieson."
VálaszTörlésKöszönjük szépen! 8-)
"Sajnálkozva jegyezte meg, hogy mire odaért, már vagy negyven kisautó ment a kukába..."
Jajj... 8-(