Nem is tudom létezik-e olyan gyártó még a Tomicán kívül amelynek még az olcsó(bb), egyszerű(bb) autóit is modellként tudjuk tisztelni. Talán ez köszönhető részben annak is, hogy e japán csöppségek többsége olyan funkciókat tud, amelyek nagy része mára eltűnt a Matchboxokból (rugózás, nyitható ajtók, csomagtartók, vagy motorháztetők), és egyedül a Majorette képes még ma is megjeleníteni e kellemes, apró élményforrásokat autóin.
Az iménti felsorolásba talán az átlátszó műanyag lámpatestek is beletartoznak, de el kell ismernünk, hogy manapság ez a kidolgozás a játékautók mindegyiken ritkaság.
Mai rövidke tesztem nem egy regular Tomicáról szól ezzel szemben, hanem a Limited sorozat egyik tagjáról. Már csak azért is esett választásom erre a példányra, mert amióta birtokomba került, azóta nem telik el úgy nap, hogy ne néznék bele morcos "szemeibe", ne csodálnám meg az egészen apró dekorációkat rajta.Tehát úgy is fogalmazhatnék, hogy a Tomica Limited Mitsubishi EVO X kikövetelte magának az elsőbbséget és a mielőbbi publikus tesztet.
Mivel ez a szépség már nem a regular sor tagja, hanem az egy szinttel feljebb lévőbe tartozik, így számolnunk kell a magasabb ár mellett azzal is, hogy látványban is többet kapunk. A bordó metál fényezés kifogástalan, de még a kifestett ablakkereteket, szellőzőket és a feliratokat is meg kell említenem. A lámpák festett mivoltuk ellenére tökéletesen elérik hatásukat: elől és hátul is kiválóan sikerültek.
Máris megbabonázza az embert. |
Az EVO X-es mérges tekintete még ebben a méretarányban is az úttestről való azonnali lehúzódásra szólítja fel az előtte haladókat. Az embléma tovább emeli a minőségérzetet. Nem vicceltek itt sem a japán mérnökurak.
"Térj ki utamból, ki előttem araszolsz..." |
A többi részlet közül még kiemelném a kipufogó rendszert, amely nem csupán az autó fenekén van kifestve, hanem az alvázon is végigkísérhetjük tekergő útját a kipufogó végekig.
Zseniális részletek az autó hátulján (is). |
Az első ajtók nyílnak és enyhe ujjbegyes rásegítéssel be is húzza őket a mechanikájuk a karosszéria síkjába. Az utastérben érdekes ellentmondás fogad. Az első sportüléseket nem győzöm elégszer fényképezni, mivel felső részükön ott díszeleg a Recaro felirat (nem is sikerült jól egy kép sem), de ez a precizitás, részletekre való odafigyelés mégis elvész amikor megpillantom a műszerfalat. Sajnos nem sok köze van az eredetihez. A szénné égett pizza tésztára hasonlító kormánykerék pedig már maga a kijózanító csalódás ezen az autón.
Na persze nem lehet minden tökéletes egy "mezei Limited" példányon, hiszen akkor mi maradna a Limited Vintage Neo sor modelljeire? Mellesleg a visszapillantó tükrök azért itt is ki vannak festve.
Az odaégett pizzatészta és a kifestett tükör. |
Micsoda rugózás! |
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése
Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.