2015. április 5., vasárnap

Mi van a tojásban? - Húsvéti különkiadás /2. rész/

Folytatódik a húsvéti "tojásos autós" bemutató. Tekintettel arra, hogy hétfőn még ennyi mondatot sem leszek képes különféle okokból írni, inkább ma összedobtam ezt a bejegyzést a számomra említésre méltó Kinder-járművek maradékáról. 

Időrendi sorrendben haladva rögtön jöjjön egy igazi vad. Egyértelműen beazonosítható a Porsche egykori csodafegyvere. A 935-ös mindig is a kedvenc pályagépeim közé tartozott. Ez a hosszított változat pedig maga az őrület. 

Átjön az eredeti hangulata. Ha még a matricák is
autentikusak lennének...
A Kindernek bedolgozók is iparkodtak, hiszen már képes vagyok ezt az apróságot olyan szögekben pózoltatva fotózni, mint egy komolyabb modellautót. 

Épphogy látszik valamilyen ülésféle kezdeményezés
az utastérben, de ennyi elég is. 

A Porsche egyik legőrültebb formavilága. Ideje lenne
felelevenítenie. 
De ez a Porsche nem az egyetlen volt az ilyen exkluzívabbnak nevezhetők között. Nem hinném, hogy van olyan gyűjtő kollégánk, akinek nem jutott az alább látható autók bármelyikéből. 

Rögtönzött húsvéti oldtimer találkozó.
FIAT, Mercedes, BMW, Bugatti, vagyis szinte minden megtalálható itt. A kidolgozottságra sem lehet panasz. 

Jól látható, hogy a karosszéria 3 részből áll össze.
De ez nem különösebben zavaró.
Mindegyik autón látszik, hogy a Kinder csapata
megadta a módját az oldtimerek előtti tisztelgésnek.
Jellegzetes forma, jellegzetes kék szín. Vajon melyik
márka típusa?
Az arányok egészen jók. Akármennyire sem tartoznak a kedvenceim közé ennek az érának a képviselői, azért nagyon is tudtam rajongani ezekért az apróságokért akkoriban. Még mai fejjel is szép, színvonalas. kisautóknak tartom őket. Az eredetieket pedig bár lassan, de megtanultam méltó módon tisztelni. 

Ő lekéste a találkozót.
És akkor jöjjön egy igazi harcos. A New Holland az IVECO "vasmarkú", szőke leánya. 

A "New Holland" márkanév betűstílusa sejteti, hogy köze
van az IVECO-hoz.. 
A tojásban megjelent exkluzív sorból sajnos csak a markológép jutott nekem anno. Igényes kidolgozottság jellemző erre is. Kanyarodik, és még a markoló is mozgatható. A kabin élethű az aprócska ablakokkal, a matrica pedig viszonylag jól tapad. 

Igényes, ízléses. Sok apró részletre is odafigyeltek. 
A rövidke munkagépes kitérő után jöhetnek a "koncepció járművek". A fentebbi elképzelésnél jóval visszafogottabb, a maga nemében rendkívül igényes futurisztikus személyautót egyenesen lehetne egy Sbarro-tanulmánynak nevezni. 

Igazi vadhajtásnak tartottam megjelenésekor. Most pedig
megdöbbenve ismerem fel, hogy az autógyártás valóban
ebbe az irányba tart. 
Az átlátszó első lámpatestek nagy kincsek abban a korban amikor ezt nagyobb méretben és több pénzért sokan nem képesek már elkészíteni. 

Oldalnézetből még őrültebbnek tűnik a dizájn.

Az eleje még tetszik is. 
Innen nézve elmenne késői 80-as évekbeli
keleti blokkos koncepciónak.
Még mielőtt rátérnék a bejegyzés még komolyabb szereplőire, muszáj említést tennem egy Rolls-Royce hasonmásról. 

Ez is egy korábbi darab. A kerekek stílusa nagyban jelzi
is ezt a tényt. 
Aránytalan, egyszerű, de felismerhetőek a Rolls stílusjegyei. 

Jópofa darab a vaskos ablakkerettel együtt. 
Ráadásul működik a teteje is. Szépen kinyitható és lezárható. Szintén a kedvenceim közé tartozott ez az autó. Nem tudtam megunni ezt az extra funkciót.

A mechanika.
A tető már el is bújt.
És máris 100%-ban élvezhető az áprilisi időjárás
(illetve az "önfeledt magamutogatás").
Fogalmam sincs, hogy pontosan mikor kezdte a Kinder az egy márka típusaira koncentráló sorok kiadását, de az biztos, hogy nagy dobás volt. A legelső ilyen darabom a Smart sorozatból van. 

Smart Kinder-tojásba férő méretben, már-már
tökéletes kidolgozottságban. Ennyi elég is lett volna belőle.
Emlékeim szerint ez a 90-es évek második feléből származik. Ha jobban megnézem, akkor minden olyat tud, amit manapság egy átlagos 1/50 és 1/72 méret közötti játékautó és egy átlagos 1/87-es. 

Remek lámpatestek, autentikus színek. Az utastér
ebből a szögből is üvölt a részletességtől. 
Precíz karosszéria, szépen kidolgozott lámpatestek, kerekek jellemzik. Az utastér részletessége már-már hihetetlen. 

Az ülések mintázata és a műszerfal is gyönyörűen
le van követve. Ezt vétek lett volna valóban
játszadozásra használni. 
Viszont mintha itt elfogyott volna a kreativitás, vagy a
projektre szánható költség.
Ehhez képest a jóval később kiadásra került Porsche-sor szereplői már nem igazán akarnak többeknek látszani egy különleges tojásos sor darabjainál. Legalábbis a 356-os Cabrio nem tett oly mély benyomást rám. 

Az egyszerű 356-os.
Természetesen nagyon örültem neki, de a Smarthoz hasonlítva nagyon együgyű darab. 

Bár jóval kisebb, mint a Smart, néhány rendkívül
kezdetleges megoldás nem menti fel ez alól.
Ha már nyitott a kicsike, bizony nem ártott volna
jobban odafigyelni az utastér egy-két fontosabb részletére.
A Mini-sor elkészítése (vagy elkészíttetése) során mintha jobban sikerült volna megragadni az élethűséget. Bár vannak itt is egyszerű részletek, de az embernek itt szinte bizsereg a tenyere, hogy tolómérőért nyúljon, lemérje a fontosabb paramétereit és elkezdjen fejben számolni, hogy pontosan milyen méretarányú is ez az apróság. 

Már-már herpásan részletes és élethű.
Persze gondok itt is vannak, de kevésbé nagyok, mint
például a 356-osnál.
Itt viszont fájó pont a nem eléggé precíz tamponnyomás. 
És hogy ez a bejegyzésben is legyen szó mindnyájunk nagyra becsült kedvencéről, egy Hot Wheels autó is boldogítja a kinderes mezőnyt. 

Nem ússzuk meg Hot Wheels nélkül a Kinder-sort sem.
Nem is tudom mit kellene írnom előbb. A jót, vagy a rosszat? Tény, hogy ez is egy autó és nem valamilyen lökött figura, vagy egyéb "nem fiús" cucc. Ráadásul egy igen vagány darab. Meghatározhatatlan rikító színű karosszéria, hatalmas motor, rengeteg matrica. Mintha a Matchbox Dodge Challengere, a Hot Wheels valamelyik Mustangja és még sok más amerikai izomautó lenne mattelesen újragondolva a tojásos műtőasztalon. 

Amerikai életérzés a német márkanevű
olasz termékben. Örülünk?
Persze, hogy örültem neki és mosolygok rá a mai napig. De mosolygok rajta is, hiszen talán nem is tudja a Kinder, hogy nemes egyszerűséggel talált meg a Mattelnek egy olyan divíziót, amelyben egészen biztosan mindenki képes elfogadni a giccses, négykerekű nyavalyáit. Bónuszként pedig ott van a Kinder, vagyis Ferrero saját követelmény- és minőségbiztosítási rendszere, amely nyilván nem enged meg olyan hibákat a gyártónak, mint amiket a saját közvetlen kiadásaiban képes elkövetni. 

A bejegyzés végére hagytam azt a sort, amelyet már nem véletlenszerűen sikerült megszereznem, hanem a létezés észlelésétől számítva rövid időn belül lecsaptam rá egy webáruházon keresztül. Nem volt sem csomagolás, sem csoki, de az élmény teljességéhez nem is volt azokra szükség. 

Íme a vígan ugrándozó, bolondos Abarth-négyes.
Az Abarth-sor sajnos nem jelent meg hazánkban. Pontos információm nincs arról, hogy hol került forgalomba. 

A kis vadócok rajtra készen.
Minden várakozásomat felülmúlta ez a kvartett. Átlátszó lámpatestek elől és hátul is a lehető legprecízebb illeszkedéssel, remek karosszéria és egészen jó kerekek. 

Hátulról is izgalmas darabok. 
Nekem a piros utcai Abarth felnijei tűnnek a legjobbaknak. A többi lehetne kidolgozottabb is egy picivel. 

A felnik miatt ez a legigényesebb.

A karosszéria miatt ez a legvadabb.
A rally-kiépítés miatt ez a legizgalmasabb.
Mindegyik aprósághoz külön matricák tartoznak. Én pedig még mindig nem döntöttem el, hogy feltegyem-e azokat, vagy sem. Utastér tekintetében nem olyan rózsás a helyzet, de a minimális szintet azért megüti. 

Ez pedig a "leginkább nyitott mindenre" az összes közül.
A kormánykerék egy eléggé fájó pont.
Én ezt úgy oldottam meg a fotózás során, hogy a szükségszerűen ellőtt kép után azonnal egymás mellé sorakoztattam szemben a négy kis vadállatot. Ők pedig olyan élettel teli kis ábrázattal vigyorogtak és grimaszoltak, hogy nem is gondoltam többet a borzalmas kormánykerékre. 
Remek sor ez a Kindertől. Látszik, hogy minden fontosabb részletnél odafigyeltek a tervezők, de mivel ezek jóval nagyobbak és drágábbak is a hagyományos Kinder tojásos autóknál, ezért az összecsapott utastér miatt lehet egy kicsit rossz a szánk íze. 

A szenzációs ötösfogat. Lám-lám, a Hot Wheels
képviselője még egy ilyen sorból is lefelé lóg ki.

Nem sok méretaránybeli különbség van közte és egy
HW között. 
Játékegerek a játéktorony előtt. 
Ciao, Kitty!
Ennyi volt a húsvéti különkiadás. Legközelebb újra hús-vér, azaz fémes-bliszteres autó tesztje lesz a soros. Ideje nekem is csatlakoznom szeretteimhez és velük együtt eltölteni azt a pár, kellemes órácskát, hogy aztán az igy összegyűjtött élményeimet pozitív energiává változtatva helyt álljak a szürke hétköznapokban. Békés, boldog ünnepeket mindenkinek!

3 megjegyzés:

  1. A Smart, a Mini és a Fityók mind a "pofám leszakad" kategória. Nálunk a Busch került gyanúba ebben az ügyben. Nekem egy ForTwo-ra mondta Tommi kolléga, hogy tisztára olyan, mint amit ő Kinder tojgliból evett ki:

    http://matchboxmemories.blogspot.hu/2014/03/matchboxon-kivuliek-efsi-jonckheere.html

    Akárki is gyártja nekik ezeket, őrült jók!

    VálaszTörlés
  2. Igen, akárki is a bedolgozó, megjegyezhetné az alvázakon. Annak idején a Giodi feltüntette mindegyik járművön a nevét. Az általad is említetteknél is büszkén felfedhetné kilétét az elkövető.

    VálaszTörlés
  3. Az 500-asok tényleg pofa leszakad kategóriák. Egyszer a porsche sorukról maradtam le vaterán.

    VálaszTörlés

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.