Folytatódik a húsvéti "tojásos autós" bemutató. Tekintettel arra, hogy hétfőn még ennyi mondatot sem leszek képes különféle okokból írni, inkább ma összedobtam ezt a bejegyzést a számomra említésre méltó Kinder-járművek maradékáról.
Időrendi sorrendben haladva rögtön jöjjön egy igazi vad. Egyértelműen beazonosítható a Porsche egykori csodafegyvere. A 935-ös mindig is a kedvenc pályagépeim közé tartozott. Ez a hosszított változat pedig maga az őrület.
Átjön az eredeti hangulata. Ha még a matricák is autentikusak lennének... |
A Kindernek bedolgozók is iparkodtak, hiszen már képes vagyok ezt az apróságot olyan szögekben pózoltatva fotózni, mint egy komolyabb modellautót.
Épphogy látszik valamilyen ülésféle kezdeményezés az utastérben, de ennyi elég is. |
A Porsche egyik legőrültebb formavilága. Ideje lenne felelevenítenie. |
De ez a Porsche nem az egyetlen volt az ilyen exkluzívabbnak nevezhetők között. Nem hinném, hogy van olyan gyűjtő kollégánk, akinek nem jutott az alább látható autók bármelyikéből.
Rögtönzött húsvéti oldtimer találkozó. |
FIAT, Mercedes, BMW, Bugatti, vagyis szinte minden megtalálható itt. A kidolgozottságra sem lehet panasz.
Jól látható, hogy a karosszéria 3 részből áll össze. De ez nem különösebben zavaró. |
Mindegyik autón látszik, hogy a Kinder csapata megadta a módját az oldtimerek előtti tisztelgésnek. |
Jellegzetes forma, jellegzetes kék szín. Vajon melyik márka típusa? |
Az arányok egészen jók. Akármennyire sem tartoznak a kedvenceim közé ennek az érának a képviselői, azért nagyon is tudtam rajongani ezekért az apróságokért akkoriban. Még mai fejjel is szép, színvonalas. kisautóknak tartom őket. Az eredetieket pedig bár lassan, de megtanultam méltó módon tisztelni.
Ő lekéste a találkozót. |
És akkor jöjjön egy igazi harcos. A New Holland az IVECO "vasmarkú", szőke leánya.
A "New Holland" márkanév betűstílusa sejteti, hogy köze van az IVECO-hoz.. |
A tojásban megjelent exkluzív sorból sajnos csak a markológép jutott nekem anno. Igényes kidolgozottság jellemző erre is. Kanyarodik, és még a markoló is mozgatható. A kabin élethű az aprócska ablakokkal, a matrica pedig viszonylag jól tapad.
Igényes, ízléses. Sok apró részletre is odafigyeltek. |
A rövidke munkagépes kitérő után jöhetnek a "koncepció járművek". A fentebbi elképzelésnél jóval visszafogottabb, a maga nemében rendkívül igényes futurisztikus személyautót egyenesen lehetne egy Sbarro-tanulmánynak nevezni.
Igazi vadhajtásnak tartottam megjelenésekor. Most pedig megdöbbenve ismerem fel, hogy az autógyártás valóban ebbe az irányba tart. |
Az átlátszó első lámpatestek nagy kincsek abban a korban amikor ezt nagyobb méretben és több pénzért sokan nem képesek már elkészíteni.
Oldalnézetből még őrültebbnek tűnik a dizájn. |
Az eleje még tetszik is. |
Innen nézve elmenne késői 80-as évekbeli keleti blokkos koncepciónak. |
Még mielőtt rátérnék a bejegyzés még komolyabb szereplőire, muszáj említést tennem egy Rolls-Royce hasonmásról.
Ez is egy korábbi darab. A kerekek stílusa nagyban jelzi is ezt a tényt. |
Aránytalan, egyszerű, de felismerhetőek a Rolls stílusjegyei.
Jópofa darab a vaskos ablakkerettel együtt. |
Ráadásul működik a teteje is. Szépen kinyitható és lezárható. Szintén a kedvenceim közé tartozott ez az autó. Nem tudtam megunni ezt az extra funkciót.
A mechanika. |
A tető már el is bújt. |
És máris 100%-ban élvezhető az áprilisi időjárás (illetve az "önfeledt magamutogatás"). |
Fogalmam sincs, hogy pontosan mikor kezdte a Kinder az egy márka típusaira koncentráló sorok kiadását, de az biztos, hogy nagy dobás volt. A legelső ilyen darabom a Smart sorozatból van.
Smart Kinder-tojásba férő méretben, már-már tökéletes kidolgozottságban. Ennyi elég is lett volna belőle. |
Emlékeim szerint ez a 90-es évek második feléből származik. Ha jobban megnézem, akkor minden olyat tud, amit manapság egy átlagos 1/50 és 1/72 méret közötti játékautó és egy átlagos 1/87-es.
Remek lámpatestek, autentikus színek. Az utastér ebből a szögből is üvölt a részletességtől. |
Precíz karosszéria, szépen kidolgozott lámpatestek, kerekek jellemzik. Az utastér részletessége már-már hihetetlen.
Az ülések mintázata és a műszerfal is gyönyörűen le van követve. Ezt vétek lett volna valóban játszadozásra használni. |
Viszont mintha itt elfogyott volna a kreativitás, vagy a projektre szánható költség. |
Ehhez képest a jóval később kiadásra került Porsche-sor szereplői már nem igazán akarnak többeknek látszani egy különleges tojásos sor darabjainál. Legalábbis a 356-os Cabrio nem tett oly mély benyomást rám.
Az egyszerű 356-os. |
Természetesen nagyon örültem neki, de a Smarthoz hasonlítva nagyon együgyű darab.
Bár jóval kisebb, mint a Smart, néhány rendkívül kezdetleges megoldás nem menti fel ez alól. |
Ha már nyitott a kicsike, bizony nem ártott volna jobban odafigyelni az utastér egy-két fontosabb részletére. |
A Mini-sor elkészítése (vagy elkészíttetése) során mintha jobban sikerült volna megragadni az élethűséget. Bár vannak itt is egyszerű részletek, de az embernek itt szinte bizsereg a tenyere, hogy tolómérőért nyúljon, lemérje a fontosabb paramétereit és elkezdjen fejben számolni, hogy pontosan milyen méretarányú is ez az apróság.
Már-már herpásan részletes és élethű. |
Persze gondok itt is vannak, de kevésbé nagyok, mint például a 356-osnál. |
Itt viszont fájó pont a nem eléggé precíz tamponnyomás. |
És hogy ez a bejegyzésben is legyen szó mindnyájunk nagyra becsült kedvencéről, egy Hot Wheels autó is boldogítja a kinderes mezőnyt.
Nem ússzuk meg Hot Wheels nélkül a Kinder-sort sem. |
Nem is tudom mit kellene írnom előbb. A jót, vagy a rosszat? Tény, hogy ez is egy autó és nem valamilyen lökött figura, vagy egyéb "nem fiús" cucc. Ráadásul egy igen vagány darab. Meghatározhatatlan rikító színű karosszéria, hatalmas motor, rengeteg matrica. Mintha a Matchbox Dodge Challengere, a Hot Wheels valamelyik Mustangja és még sok más amerikai izomautó lenne mattelesen újragondolva a tojásos műtőasztalon.
Amerikai életérzés a német márkanevű olasz termékben. Örülünk? |
Persze, hogy örültem neki és mosolygok rá a mai napig. De mosolygok rajta is, hiszen talán nem is tudja a Kinder, hogy nemes egyszerűséggel talált meg a Mattelnek egy olyan divíziót, amelyben egészen biztosan mindenki képes elfogadni a giccses, négykerekű nyavalyáit. Bónuszként pedig ott van a Kinder, vagyis Ferrero saját követelmény- és minőségbiztosítási rendszere, amely nyilván nem enged meg olyan hibákat a gyártónak, mint amiket a saját közvetlen kiadásaiban képes elkövetni.
A bejegyzés végére hagytam azt a sort, amelyet már nem véletlenszerűen sikerült megszereznem, hanem a létezés észlelésétől számítva rövid időn belül lecsaptam rá egy webáruházon keresztül. Nem volt sem csomagolás, sem csoki, de az élmény teljességéhez nem is volt azokra szükség.
Íme a vígan ugrándozó, bolondos Abarth-négyes. |
Az Abarth-sor sajnos nem jelent meg hazánkban. Pontos információm nincs arról, hogy hol került forgalomba.
A kis vadócok rajtra készen. |
Minden várakozásomat felülmúlta ez a kvartett. Átlátszó lámpatestek elől és hátul is a lehető legprecízebb illeszkedéssel, remek karosszéria és egészen jó kerekek.
Hátulról is izgalmas darabok. |
Nekem a piros utcai Abarth felnijei tűnnek a legjobbaknak. A többi lehetne kidolgozottabb is egy picivel.
A felnik miatt ez a legigényesebb. |
A karosszéria miatt ez a legvadabb. |
A rally-kiépítés miatt ez a legizgalmasabb. |
Mindegyik aprósághoz külön matricák tartoznak. Én pedig még mindig nem döntöttem el, hogy feltegyem-e azokat, vagy sem. Utastér tekintetében nem olyan rózsás a helyzet, de a minimális szintet azért megüti.
Ez pedig a "leginkább nyitott mindenre" az összes közül. A kormánykerék egy eléggé fájó pont. |
Én ezt úgy oldottam meg a fotózás során, hogy a szükségszerűen ellőtt kép után azonnal egymás mellé sorakoztattam szemben a négy kis vadállatot. Ők pedig olyan élettel teli kis ábrázattal vigyorogtak és grimaszoltak, hogy nem is gondoltam többet a borzalmas kormánykerékre.
Remek sor ez a Kindertől. Látszik, hogy minden fontosabb részletnél odafigyeltek a tervezők, de mivel ezek jóval nagyobbak és drágábbak is a hagyományos Kinder tojásos autóknál, ezért az összecsapott utastér miatt lehet egy kicsit rossz a szánk íze.
A szenzációs ötösfogat. Lám-lám, a Hot Wheels képviselője még egy ilyen sorból is lefelé lóg ki. |
Nem sok méretaránybeli különbség van közte és egy HW között. |
Játékegerek a játéktorony előtt. |
Ciao, Kitty! |
A Smart, a Mini és a Fityók mind a "pofám leszakad" kategória. Nálunk a Busch került gyanúba ebben az ügyben. Nekem egy ForTwo-ra mondta Tommi kolléga, hogy tisztára olyan, mint amit ő Kinder tojgliból evett ki:
VálaszTörléshttp://matchboxmemories.blogspot.hu/2014/03/matchboxon-kivuliek-efsi-jonckheere.html
Akárki is gyártja nekik ezeket, őrült jók!
Igen, akárki is a bedolgozó, megjegyezhetné az alvázakon. Annak idején a Giodi feltüntette mindegyik járművön a nevét. Az általad is említetteknél is büszkén felfedhetné kilétét az elkövető.
VálaszTörlésAz 500-asok tényleg pofa leszakad kategóriák. Egyszer a porsche sorukról maradtam le vaterán.
VálaszTörlés