Együtt a banda |
Akárhogy is, a mai csomagokat kibontva is a szokásos kellemes érzés töltött el. Számtalan különleges és ritka autó érkezett - többek közt az egyszer már bemutatott Tomica Hilux Surf makulátlan, dobozos változata is - melyeknek BaluKapitány is örülhet majd, ha megkapja a részét. :)
A legjobban várt autó azonban mégis a legegyszerűbb, Tomica bliszterbe csomagolt pöttöm piros kis verda volt. Egy regular - vagyis normál, de versenykivitelű - kerékkel szerelt párszáz Ft-os autócska. A 2012-es kiadású Toyota GT86-os (vagyis simán csak 86-os) 1/60-as mása.
Ahh, ez a gép megborzolta a neuronokat az agyamban, már a kezdetektől. Nem érdekelt sosem a legendás AE86-ossal mondvacsinált rokonsága, első blikkre látni lehetett, hogy a két autóban csak a márkajelzése közös, semmi más. Ez kéremszépen egy pici hátsókerékhajtású élményautó, a vezetés örömének átélésére teremtették, nem pedig tofuszállításra, mint elődjét. Igazi klasszikus, amely már a születése pillanatában azzá vált, károgjanak bármennyit a Top Gear rosszmájú írói.
Karotta kisfilmje mindennél többet mond erről a gyönyörűségről:
Szóval kézhez kaptam az álomautót, s egyből olyat tettem, amit egyébként nem szoktam - kibontottam bliszteréből a másodpéldány nélküli Tomicát. A blisztert ne olyannak képzeljük, mint a Matchbox, vagy a Hot Wheels keménypapírját; ez puhább cellulózból készült, a buborékon belül pedig egy második buborék óvja az autót a sérüléstől. Ráadásként még két katalógust találtam benne összehajtva, s egy harmadik cetlit, ami talán egy sorsjegy, vagy regisztrációs kártya lehet, egyedi azonosítóval.
Egyszerű bliszter védi az újdonságot. |
A tartalom viszont nem egyszerű! |
Az 1/60-as méretarány miatt szokatlanul nagy a 86-os - a kevéssé sikerült 1/68-as Honda Civic Type R-t mellé téve óriásinak hat. A másik meglepetés az alján volt - bár már évek óta folyik a Tomica termelésének Vietnámba telepítése, a 2012-es modell mégis Made in China feliratot kapott. Úgy látszik a japók nem akarták a még nem teljesen bejáratott új partnerre bízni a presztízsautó gyártását.
A kasztni a szokásos, Tomicásmód részletes, akárcsak a tamponnyomás; minden pontosan a helyén van. Nem túlcsicsázott - csupán az első -és hátsó fényszórók, valamint ködlámpák, illetve a 86-felíratok kaptak egy-egy festékpöttyöt, valamint az elöl kb. 0,7 x 1 mm-es, hátul már betegesen - de élethűen és méretarányosan - pici, kb. 0,3 x 0,5 mm-es Toyota jelvény a csomagtartó kilincsen.
Szerencsés módon a szélesebb alap-versenyfelnit kapta meg a kisautó - kicsit féltem a standard regular wheel használatától, ami nagyon elrontotta volna az összhatást. A jellegzetes orr-részt tovább hangsúlyozza a keresztrácsot formázó műanyag hűtőmaszk.
Az ajtók erős mozdulattal nyílnak, a hozzájuk tartozó rugóerőt viszont elszámolhatta valaki, mivel néhány másodperc után szinte nagyautós dörrenéssel csapódnak be önmaguktól. A belsőtér Tomicásan egyszerű, a kormány csupán egy tepsiforma, küllők nélkül - viszont a műszerfal piros színt és jól kidolgozott formát kapott. Hasonlóképpen igényesek a sportülések is. Nem értem, miért spóroltak még mindig a kormányon...
A sokat emlegetett 86 mm-es kipufogóvégek elég visszafogottan jelennek meg, de azért észrevehetők.
És persze rugózik a kismenő - keményen, akár egy sportautó! Ez a fícsör mindig megmosolyogtat.
Persze nem álltam meg, hogy ne tegyek egy-két Hacsiroküt is mellé a fotók kedvéért - így jobban látszik, mennyire külön világ a két filozófia: a kényszerből és leleményből lett versenyautó, és a vezetés örömére teremtett kupé.
86-osok egymás közt |
Az idei év egyik pozitív meglepetése volt a mini és az 1:1-es autók közt is a Toyota GT86-os megjelenése. A Tomica pedig méltóképp formázta meg a jövő legendáját
Élőben kellene látnom. Így a fotók alapján nem tudom eldönteni, hogy kéne-e.
VálaszTörlésHa legközelebb összefutunk, megmutatom. Remélem kihozzák Limited verzióban - az lenne az igazi!
VálaszTörlés